söndag 1 februari 2009

söndag, rastlös, fundersam och lite orolig..

Sov inte mycket inatt, några timmar bara. Mådde nämligen fruktansvärt illa inatt, så jag hade en hink som sällskap vid sängen. Behövde den tack o lov inte..

Tösens kompis K ringde och frågade om N ville följa med henne o hennes pappa på bio. Självklart! Gissa om tösen blev glad?! ;)
Hon blev hämtad av dem så de skulle hinna äta lunch på stan innan.

När hon åkt fixade jag lite till i köket, satte på musik och tog sen fram mitt nyaste pussel. Har haft det sen i november och detta pussel, som kommer varje år brukar jag lägga direkt. Men nu har jag inte ens tittat på det?!?!
Satt där i säkert 2 timmar och bara njöt av att få vara bara jag, utan krav, måsten osv. Var i min lilla "bubbla"..

Efter lunch la jag mig på soffan en stund men när det blev reklam så kände jag mig rastlös.. Strök de nya gardinerna och hängde upp dem för att inse att de var på tooook för långa.

Eftersom de kunde krympa 5% så slängde jag dem i tvätten. Får se imorgon när de torkat om de måste sys upp.. Hoppas inte!

Har haft svårt att sitta still idag, måste hela tiden hålla på med nåt. Min sambo har blivit smått galen på mig. Har inte haft nåt tålamod så det är ju tur att tösen varit borta nästan hela dagen.
Har tom frivilligt rensat lite i tösens rum som såg ut som ett bombnedslag..

När sambon var så go och fixade kvällsmat så hade jag ingen ro att sitta still i soffan så jag gick ut i köket och fixade sallad. Vad f_n är mitt problem?? Brukar inte ha problem med att ta det lugnt.

Undrar om denna oro/rastlöshet undermedvetet kan ha å göra med läkarbesöket imorgon?...
Är ju orolig för att jag inte blir sjukskriven längre. Vad händer då?? Ska jag klara av att jobba då?? Vet varken ut eller in känns det som..

Kommer läkaren förespråka medicin? Är jag beredd på att ta det?? Vet inte....

Vissa dagar känns livet rätt ok, som igår lät jag glad när jag pratade med L och hon hade sett en glimt i mina ögon på dagen. Men sen nästa dag känns allt grått.

Denna förbannade berg-& dalbana är skit, rent ut sagt!!

Nu ska jag placera rumpan i soffan. Men ska nog sätta en stickning/virkning i händerna så jag stannar kvar i soffan, för jag tror jag behöver det.... ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar