onsdag 18 februari 2009

Bra dag? *hoppas*

Idag vaknade jag av ett rart litet rop "mamma".
N vaknade nöjd i sitt rum och ville komma in till oss för lite gos innan det var dags att komma upp.

För en gångs skull kände jag mig relativt lugn och harmonisk när jag vaknade. Det var läääängesen, så det var en skön känsla.

Myste och pysslade lite på morgonen innan jag lämnade min sötnos på fritids.

Gick sen en rask promenad, skönt!
Idag kunde jag samla tankarna lite mer och har funderat på både det ena o det andra.

Plugga lockar mig men jag ska först prova på att jobba lite..
Och jobba kommer jag inte göra ännu. För jag tror att så länge jag får dessa panik/ångestkänslor så komer det inte fungera. Och vill det sig illa så kanske jag då hmanar på ruta ett igen, det vill jag inte!!

Som jag sa till Fk igår så gäller ju dessa känslor även om jag planerat roliga saker. Så jag får nog förika mig med tanken att vara hemma ett tag till..
Och plugga kan jag ju inte tänka på så länge jag inte ens kan koncentrera mig på att lösa korsord eller läsa en tidning..;)

Jag blir mer och mer sugen på att prova på att jobba i förskola igen. Och trivs jag med det så kanske det kan bli en fritidspedagog eller förskollärare av mig nån gång. Vem vet? ;)

Nu väntar jag på min bästa vän L som ska "röva bort" mig för att luncha. Hoppas denna dagen fortsätter i denna fridfulla anda, känns som den bästa dagen på länge. :)

1 kommentar:

  1. Hoppas att dagen blev så trevlig som du hoppades. Önskar dig en skön kväll också.
    Kram
    Bibbi

    SvaraRadera