tisdag 17 februari 2009

Gos & försäkringskassan

Hämtade N lite tidigare idag för att hälsa på A och lilla M som blir större för var gång man ser henne.
Hon är så go den lilla sessan!! Hennes morfar hade gjort jättefina pallar åt mig som jag kan måla. :) Målade ju en pall med my little ponys på till M som hon fick när hon döptes.
Mysigt att få "snusa" lite bebis även om hon redan är 5 månader.
Det gick bra att vara hos A. Skönt att komma bort en stund och att det funkade ok.

När jag lagade kvällsmat så ringde mobilen. Avskyr ju skyddat nummer men svarade då jag trodde det var brorsan.
Men det var en dam från Försäkringskassan. Hon var mycket trevlig!
Hon "dubelkollade" lite med alla uppgifter o kollade nuläget. Hon sa att det är ju svårt att förklara sånt här mående men sa även att många av de som jobbar på fk har vänner/bekanta som varit i denna sits eller så har de själva varit där, så många har förståelse. Det kändes som om hon verkligen förstog mitt mående!
Informerade bla om att när jag ska börja jobba igen så ska jag kontakta handläggar på Fk för att den arbetstid jag ska göra, ska göras på det sätt som är bäst för mig och mitt mående.

Nu ska jag mysa med min tussa innan hon ska sova.
Är godissugen som bara den, men det får väl bli en morot eller nåt....

3 kommentarer:

  1. Jag hoppas verkligen inte dom gör det!
    I juni nångång kommer det ske, om dom inte får en återbudstid. Okej, jobbigt att hon kanske får vänta 7 månader. Men eftersom jag har nyttjat min vårdgaranti, så när beslutet är bestämt så tar det ca. 3 månader innan jag får operationen. Därför går det lite snabbare för mig :)

    SvaraRadera
  2. hej du
    du verkar ha fullt upp med kalas o besök o allt va du gör. Angående det du sa om när du kan jobba... jag tänker att så länge du känner dig så vimmelkantig så är det inte läge o börja jobba. Sen läste jag lite om ditt jobb o kanske du kunde tänka på nåt annat. För ett tag iallafall. Med såna erfarenheter som du har finns det säkert nåt annat som du kan göra, som kanske inte sliter så mkt. Plugga är bra oxå såklart o det finns massor o göra, ta det lungt o andas o ta bara en dag i taget än så länge tycker k
    ps mina barn är 5 och 3 :)

    SvaraRadera
  3. Tack för dina kloka ord "K".
    Jag är inställd på att byta jobb men får väl se hur det blir. Plugga är jag lite sugen på men det är ju inte aktuellt så länge jag mår mysko...
    Jag har nog kommit överens med tanken att som du säger, så länge jag är vimmelkantig så ska jag inte jobba. Det lät som hon på Fk tyckte likadant.
    Jag tar en dag i taget så får vi se vart jag landar.
    Tror nog att dina barn skulle fixa Wii, iaf 5åringen. Sen skulle nog 3åringen lära sig av 5åringen rätt bra. ;)
    Men jag utfärdar en varning - Wii är en drog. ;) Iof en vettig sån... hihi

    SvaraRadera