onsdag 11 februari 2009

psykolog

Tösen som brukar njuta av sovmorgon, vaknade 40 minuter innan klockan skulla ringa och propsade på att mamma skulle gå upp.. hihi... myste dock lite och hade sen kuddkrig innan vi klev upp. ;)

Har en jobbig dag idag, berg-o dalbanan slog till.
Jobbigt att möta folk på väg till N skola....

Åkte iväg till psykologen (T), hade i mitt virriga tillstånd inte uppfattat hela hennes namn, så jag fick ringa kommunhälsan för att kolla namnet..
När jag hittat rätt dörr, öppnade en vithårig lite gumma som verkar rar.

Vi pratade länge o väl om allt.
Hon trodde mitt mående kan bero på att jag har så mycket död runt om mig...

Barnen jag jobbar med kan dö under våra arbetspass.
Två barn som jag jobbat som assistent åt har gått bort. Min beskrivning av mitt jobb är "att göra livet så bra som möjligt på väg mot döden"....

Sen är jag också "död" i vissa människors ögon, det reagerade T mycket på. Att ha den "stämpeln" på sig är tungt, ansåg hon och det har hon ju eg rätt i..

Frågan är när mitt liv får vara lyckligt, ljust utan en massa död. Den frågan behövdes ej besvaras men ska funderas på....

Hon tyckte att jag skulle utveckla mina tankar kring att byta yrke om så bara för ett tag.
Jobba med "friska" barn, testa florist som jag funderat på, studera eller nåt annat som dyker upp.
Har tänkt på det sen min bror påtalade det, var nog inte mottaglig då, för jag älskar ju mitt jobb men nu börjar det gå in... och efter T´s tankar idag så inser jag nog att jag måste, fast det är med sorg i mitt hjärta.

Pratade om detta med att pressa mig till saker som känns jobbiga, ska jag göra det??
Hon anser att jag inte ska låta bli helt utan kanske kan göra just den saken en annan tidpunkt, tillsammans med nån osv. Bra tankar har hon allafall gett mig, så besöket kändes bra!

Men så återstår frågan "vad ska jag bli när jag blir stor??".....

Efter vårt samtal, som hölls i en lägenhet som en kompis bott i.. *mysko*, gick jag till affären för att shoppa lite lunch.
Det var jobbigt mysket folk... huvaligen!!

Efter lite lunch så somnade jag som en stock på soffan.
Tösen ska hem till en kompis efter skolan så jag har inte behövt tänka på att hämta på fritids osv. Rätt välbehövligt idag tror jag.

4 kommentarer:

  1. hej du, bra psykologen verkade, hoppas du har möjlighet att gå flera gånger. "stor och stor" blir man det någonsin :) funderar k

    SvaraRadera
  2. Ja, hon var/är bra.
    Ska träffa henne igen om lite mer än 1 vecka så det blir fler gånger, det är helt upp till mig. Det känns skönt!
    Stor.. näe det blir man kanske aldrig ;)

    SvaraRadera
  3. Vad skönt att du fått tag på ett proffs som verkar bra. Och det där med "vad man ska bli när man blir stor". Jag vet fortfarande inte vad jag vill bli och jag är ändå över 40. ;)
    Sköt om dig!
    Kram
    Bibbi

    SvaraRadera
  4. Tack Bibbi.
    Ja det känns som denna dam är klok o vis, skönt!
    ojoj.. då har jag några år på mig att fundera alltså.. ;)
    Kram Jennie

    SvaraRadera