måndag 16 februari 2009

Nån manual? Facit?

Hur vet man när man är redo att prova jobba igen???

Några säger att jag ska försöka jobba så fort som möjligt, andra säger att jag ska ta det lugnt och vara hemma.
Läkaren säger "bara du vet om du klarar av att jobba".

Men om jag inte vet hur jag ska få på mig kläder vissa dagar, hur ska jag då veta om jag kan jobba??? Finns det nån manual?? Nåt facit??

Rent logiskt är jag väl inte redo att arbeta om jag inte kan ta hand om mig själv... Men hjärnan spelar mig många spratt.. Vill inte bara vara hemma, men samtidigt behöver jag det.
Min själ behöver läka, få lugn och ro. Så den kan blomma på nytt igen.

Vissa dagar är rätt ok, medans andra är asjobbiga!!
Klarar jag av att ha planerade saker? Planerade tider 5 dagar i veckan??

Och vart ska jag?? Ska jag arbetsträna på mitt jobb eller kommer jag arbetsträna nån annanstans??
Med tanke på psykologens uttalande om att jag bör göra nåt annat så borde jag väl inte arbetsträna på mitt jobb jag har nu... Jaha, då ska man alltså till nåt helt nytt ställe, där jag inte känner nån, inte kan några rutiner. Hjälp!!!
Det får jag ju panik av bara jag tänker på det.... Jag vet att jag inte ska tänka på jobb men jag gör det iaf ibland.. Måste ju känna efter hur det känns att tänka på det.

Det bara mal i huvet, tankarna far omkring. Idag är det virrigt värre därinne i skallen.. Tror jag kommer vara rätt trött efter denna dag...

Hur ska jag kunna veta när jag kan jobba? Kommer det som en blixt från klar himmel eller vad??
Jag har tack o lov aldrig varit här förut, så när vet jag att jag klarar det??

Tänkte mycket på detta under min promenad.. Vissa dagar orkar jag inte ens gå ut i trappen för att kasta soppåsen medan jag andra dagar kan handla utan de största panikattackerna...

Tänkte på jobbet, på att vara där varje dag. Då kom panik-klumpen i halsen och jag fick svårt att andas. Skit också!!

Brukar gilla berg-& dalbanor men denna bana gillar jag inte! Den är vidrig!! Tär på ens hela existens... Blääää!!

Nu ska jag trötta ut mig lite så, wii balance board, here I come.

2 kommentarer:

  1. Så länge du får den där panik-klumpen i magen så anser jag att du inte ska gå tillbaka. Hur känns det när du tänker på att börja plugga igen? Lika mycket panik då? Känn efter i magen om det känns bra.
    Kram
    Bibbi

    SvaraRadera
  2. Tack för att du är så klok, Bibbi. :)
    Har inte tänkt så mycket på hur jag känner när jag tänker på att plugga.. Ska fundera på det. Tack för tipset!
    Kram

    SvaraRadera