söndag 22 februari 2009

Sjuk... Kontrollbehov?...

Jaha, så vaknade jag o N runt 7 imorse. Båda genomförkylda och med onda halsar..
La oss på varsin soffa o glodde på förhäxad. Skönt!

Har inte gjort många knop idag.
Målat lite, börjat sticka på en poncho till N.

Har tänkte lite på detta om att pressa sig...
Tror det är många kvinnor/tjejer med mig som pressar sig mer än vad vi ska. Allt ska vara så perfekt, så bra. Maten ska handlas på en viss dag, tvätten ska hängas/tvättas på speciellt sätt osv.
Men jag tror nog att fler än mig behöver stanna upp och fundera på vad som är viktigt i våra liv.

Jorden går inte under om man ruckar på reglerna som man själva satt upp.
Vad gör det om man tex äter falukorv och makaroner när det var tänkt nån annan mat? Huvudsaken är att vi är mätta, nöjda och mår bra.

Jag tror att jag utan att tänka på det är en sån människa (precis som min mor) som ska serva alla, det ska vara så bra och fint, fast innerst inne har jag absolut inte lust med att fixa allt.. Saker ska göras på speciellt sätt, vis en viss tid.
Extrem kontrollmänniska fast jag aldrig tänkt på det förrän nu. Försöker släppa på min kontroll, ge karln lite mer plats. Det lär ju inte bli lätt.

Behöver bli en blandning av mig o sambon.
Han stressar inte, favvouttrycket är nog "det löser sig". Tänk om jag kunde släppa lite på kontrollen.... Rättare sagt, jag ska släppa lite på kontrollen.

Nu ska jag dock försöka sova trots feber, halsont och snorighet..

2 kommentarer:

  1. Men ditt lilla mongo! Det har ju jag sagt tusen gånger...du är en sån som ska vara bästa flickvännen, bästa mamman, bästa sambon, bästa kompisen, bästa älskarinnan osv. Det är ingen som blir gladare för det och ingen tackar dig för det heller dessvärre. Allt behöver inte vara perfekt och man mår bara bra om man släpper på alla måsten....

    SvaraRadera
  2. Jag vet att du sagt det... ;)
    Det finns mycket som både du och andra sagt men jag har inte varit mottaglig..

    Nu efter mina möten med "teskedsgumman" så börjar jag inse.
    Tror att en del saker måste komma från utomstående för att man ska ta emot det...

    SvaraRadera