onsdag 25 februari 2009

Mötet...

Har haft lite ångest inför mötet. Man vet ju som sagt vad man har inte vad man får...

Väl på kommunhälsan fick jag veta att min läkare vabbade och nån annan skulle vara med på mötet. Det kändes inte så bra...

När jag satt i väntrummet kom chefen och sen kom företagssköterskan (som var den jag träffade på mitt första besök), som jag inte var nöjd med.
Det kändes skit att ha möte med henne men jag kunde ju inte gärna springa därifrån.

Måste dock säga att min inställning till sköterskan ändrats efter idag. Idag var hon kanon, hon stog bakom mig och det kändes toppen!

Min chef hade jag kunnat slagit ner. Kan jag åberopa sinnesjukdom tro?? ;)

När sköterskan pratade om att byta tjänst menade chefen på att det inte finns nåt som passar mina önskemål.
Sköterskan påpekade då att vi pratat om att jobba med barn utan handikapp, ex förskola.
Men det fanns ju inte där jag jobbar, var chefen snabb att säga...
Men sköterskan var lika snabb med att säga att det är en stor förvaltning och att en personalansvarig kan titta runt vad som finns för en omplacering.

Då kom chefen ner på jorden och tyckte det var en bra idé.

Pratade sen lite om mitt mående, att jag alltid ska serva alla och att jag insett hur "fel" det är, att det är nåt jag får jobba med själv.

Chefen påpekade att jag alltid ska klara allt själv. Var tvungen att förklara för sköterskan att det inte handlade om att jag inte kan samarbeta, för det lät som det. Och då "försvarade" chefen mig med att jag inte har problem med det.
Det hon menade var att jag inte tar emot hjälp som ex handledning och psykologsamtal.
Jag blev väldigt ställd och kände att jag var trött på försvarandet även om det var sköterskan som "försvarat" mig mycket.
Men jag påpekade att jag tagit emot psykologhjälpen jag blev erbjuden när S dog, jag har varit med på den (lilla fjuttiga) handledning vi fått. Så vart hon ville komma vet jag inte riktigt...
Var så irriterad på henne när jag gick därifrån.

Nu så väntar jag på nästa möte, med chefen och personalansvarige för ev ny arb.plats. Får se när den tiden blir av.
Sköterskan hade bokat in ett nytt läkarbesök åt mig innan sjukskrivningen går ut och var noga med att säga att om jag bedöms kunna börja jobba så kommer det absolut inte bli heltid utan 25% till en start. Hon var väldigt trevlig och sympatisk idag.

På väg hem köpte jag lite nya fiskar till akvariet och varsin semla åt oss som vi mumsade i oss.

6 kommentarer:

  1. Du kan definitivt åberopa sinnesförvirring.. jag ställer upp som vittne;-)

    SvaraRadera
  2. Hihi, tack för att du ställer upp! :)

    SvaraRadera
  3. jag försökte skicka ett långt peppande kommentar igår men jag kunden inte få fram "koden" för att lägga en kommentar... det har hänt tidigare så du kanske skulle kolla det... sen hoppas jag det löser sig, ge dig inte utan gå på det du verkligen känner att DU behöver. Våga säga nej och ställa krav, det är DU som är sjukskriven inte nån annan! Lycka till säger K

    SvaraRadera
  4. Tack för att du påpekar ang koden. Jag tog bort den för jag måste ju ändå godkänna alla kommentarer.

    Tack även för ditt peppande!
    Ska nog se om jag är mogen att börja läsa böcker. Tänker börja med en som min underbara bror höll under min näsa för lääääänge sen...
    Mia thörnbloms bok "självkänsla nu".
    Skulle behöva få lite mer skinn på näsan och säga ifrån så det kan nog vara bra med den boken.
    tack än en gång!

    SvaraRadera
  5. Thörnbloms böcker är skitbra, kolla om bägge finns nu när det är bokrea..

    SvaraRadera
  6. Vilket möte! Jag förstår om du var alldeles slut efter. Fortsätt att gå på magkänslan vad du orkar med. Sköterskan verkar ju ha tänkt till men din chef verkar ju vara lite trångsynt i detta läge. Men det löser sig säkert. Fortsätt ta hand om dig och ha en trevlig kväll.
    Kram
    Bibbi

    SvaraRadera