fredag 6 mars 2009

sjuuuk...

Ojoj nu har jag inte skrivit på länge men det är inte så konstigt för det har inte hänt nåt.
Jag har legat däckad i en dum, jobbig förkylning i nästan 2 veckor...

Var till läkare i tisdags. Var lite röd i örat, och halsen, hade höjd snabbsänka. Fick hostmedicin och återbesökstid.
Var där idag och eftersom förkylningen nu lugnat sig och börjat om på ny kula 2 gånger så skrev läkaren ut penicillin. Tack, hoppas bara att det hjälper.

Många i min omgivning har under dessa två veckor frågat hur jag mår.
Det har varit svårt att säga.. Men eftersom jag varit isolerad hemma så har jag mått rätt bra. Har inte utsatts för en massa folk och jobbiga situationer. Har inte kunnat svara i telefon då jag knappt haft nån röst.
Har mest legat på soffan och kört med karl. ;) Hihi...

Idag när jag hämtat min medicin så åkte jag en sväng till jobbet. Blev rart bemött av en arbetskamrat och en av mina gruppledare, H.H.
HH är så go! Kramade om mig och puschade på att jag ska komma till kören på måndag. Måste vara bra i halsen då, saknar min musik!!....
H och jag pratade om allt från akvarium, kören, mitt mående, chefen osv. Det var skönt! Var där ca 50 minuter och det var nog max.
Kände mig sådär när jag körde upp till jobbet, kände mig lite stressad och så när jag var där fast det var trevligt.
Känns lite konstigt att jag antagligen inte kommer jobba där igen.. Mysko.

Efter mys med familjen så tog jag tag i nåt som väntat i flera månader.
En vän beställde en "födelse-tavla" till sin tös. Har inte gjort den och känt att jag borde ta tag i det men ändå stött bort tanken.
Men nu har jag målat första varvet, ska se hur den ser ut imorgon innan jag bränner den i ugnen.
Har lyckats tycka att det är lite skoj m måleri igen.
Måste visserligen vara på rätt humör annars skiter det sig. Men det känns som om jag är på väg åt rätt håll när saker börjar bli kul/lockande igen.

Törs inte hoppas för mycket, för det kan ju också bero på att jag inte utsatt mig för att vara bland folk.... Den som lever får väl se. ;)

Dagens varning; försök inte få på nytvättad klädsel på en IKEA-möbel med långa naglar, det gör grymt ont när de går av... Aaaaaaaaaaj....

1 kommentar:

  1. Trevligt att du börjar återhämta dig från infektionen. Det är jobbigt med såna envisa förkylningar. Jag hostar fortfarande lite efter den senaste. Positivt att du har börjat måla lite igen. Hoppas att du får en skön helg.
    Kram
    Bibbi

    SvaraRadera