söndag 25 januari 2009

trött, utan tålamod, pressa eller inte??

Dagens promenad uteblev då regnet stog som spö i backen och gräsmatten utanför såg ut som en pool.. Bläää...
Bänkade mig i stället på soffan med mitt bustroll till dotter och kikade på några avsnitt av förhäxad. Mysigt.

Hämtade sen kompisen på sjukhuset, hon fick permission under dagen. Har inte haft större problem med att bara köra bilen men idag var det jobbigt. Undrar om det kan bero på att sjukhuset ligger så nära mitt jobb?? Vet inte..

Sambon stack iväg o lunchade med några kompisar och jag har lekt lite vid datorn, varvat med att spela spel med tösabiten.
Märkte dock rätt snart att jag inte fixar att vara ensam längre stunder med henne för jag har inget tålamod när jag vet att jag är själv. Är vi båda hemma kan ju han ta över om jag inte pallar, jag kan stänga av men nu kunde jag inte det, jag hade ansvaret.. Huvaligen!
Så efter en stunds tålamodsprövande spel återgick vi till förhäxad. Somnade en liten stund, skönt!

Har funderat idag på om det är vettigt att pressa mig till att göra jobbiga saker, som ex igår när jag stannade på affären fast jag eg hade tokpanik och bara ville hem?? Ska man pressa sig lite eller inte alls?? Ingen aning...

Nu ikväll har jag firat min guddotter som fyllde 16. Det var bara några människor där, jag visste innan vilka som skulle komma så det gick ok.
Men efter en stund så stängs allt av, jag vill bara hem fast det är trevligt. Märkte själv att jag stänger in mig i min bubbla. Vet inte vad de pratar om, vet inte vad jag sagt. Har ingen aning om nu efteråt vad vi diskuterat. Det känns läskigt...

Nu är jag helt slut, jag spänner mig väl utan att tänka på det.

Imorgon väntar provtagningen.. Då är det återigen en tur mot lasarettet, men innan det ska jag försöka styrka mig med en promenad i skogen.

1 kommentar:

  1. Jag trot inte att du ska pressa dig alltför mycket just nu. Gör det du orkar.
    Kram
    Bibbi

    SvaraRadera