torsdag 22 januari 2009

bilar, chef & buzz

Idag var jag iväg för att besikta min lilla skrutt-bil. Efter det kan man verkligen säga skrutt-bil, den gick inte igenom... :(
Min älskade mor ringde på fm för att kolla läget. :) Hon blev jättearg när hon fick höra om gårdagens resultat hos "tanten"... Hon var ledig från jobbet och tänkte vi kunde ta en promenad. Jag hade tänkt hälsa på min bror och mamma tyckte jag skulle göra det istället. ;)

När jag skulle åka så ringde telefonen, det var min chef.
"Puckot" från igår hade ju ringt chefen och K ville att jag skulle veta det och även veta vad K hade sagt. Hon berättade att hon ville att jag skulle träffa en psykolog, tack snälla chefen! SÅ nu känns det lite bättre inför imorgon.
Berättade om hur jag upplevde samtalet igår, att det inte kändes som om hon förstog hur dåligt jag mår. Men K sa att så inte verkade vara fallet. Hon "påpekade" att hon finns här för mig, vi har en inbokad tid nästa vecka men behövde jag henne innan dess så var det bara å ringa. Skönt!!


När jag väl kommit in bilen som inte alltid vill släppa in en så åkte jag för att köpa spolarvätska. Tack o lov tittade jag på flaskan innan jag fyllde på, höll på att hälla ner kylarvätska där det ska vara spolarvätska. Antagligen inte sååå bra ;)
Så det var bara att gå in på macken igen och köpa det jag skulle haft från början - spolarvätska.

Väl hos min bror så åkte vi o tittade på akvariefiskar o andra djur, köpte underbart god glass.
När vi kom hem till dem så var det dags för glass & buzz. Himla skoj spel!
Det var skönt att komma bort, inga krav - bara vara, inte behöva tänka på att telefonen kanske ringer.. Såå skönt!
Det var dock inte så skoj att köra hem, bäcksvart och londondimma... inte skoj!

Har nu ätit lite kvällsmat och håller nu på att flytta fiskar i mina akvarier.
Tänker en del på läkarbesöket imorgon.. Gaaaah--

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar