onsdag 25 mars 2009

Fk, psykolog, skroten

Vaknade vid 3tiden på soffan när J gick upp, han satte sig en stund med mitt huvud i sin famn. Gosegos!!

Lämnade N på skolan och väntade på att J skulle komma hem från jobbet så jag kunde ta bilen till teskedsgumman (psykologen).

Ringde min handläggare på FK när J jobbade. Efter att fått hört om mitt besked i fredags så ansåg hon att vi behövde ha ett möte; hon, jag, PAkonsulten, chefen och läkaren.
Alla i samma rum samtidigt så alla får samma besked samtidigt. Låter bra!

Väl hos teskedsgumman pratade vi om beskedet jag fick i fredags som rasade min värld men även om krocken.

Berättade att jag försöker undvika tänka på fredagens besked för att inte gå ner mig igen, det är ju ändå ett bra tag kvar. Hon tycket det lät bra.

Hon skulle skriva en skrivelse till kommunhälsan om hennes syn på saken och sa”vad som än händer så ska du inte tillbaka dit!”.

Hon tyckte sig skymta ett leende och sa att jag verkar ha gjort stora framsteg i mitt mående. Förklarade att så är fallet och att en del saker börjar bi roliga/lustfyllda/lockande igen. Det tyckte hon lät bra.

Vi bokade in en tid efter påsk igen och hoppas då att mötet med FK, läkare, PAkonsult o chef varit då.

Åkte o hämtade N tidigare för att kolla på bilar. Hittade mycket fina bilar.

Åkte till skroten för att hämta grejer till stereon.
N ville inte se bilen men vi lirkade med henne. Tror det är bra för bearbetningen.

Hon fick se både vår bil o den andra. Kunde förklara för henne varför de var tvungna att skära sönder den andra bilen osv.
Det var skönt för mig att se dem igen. Tittade extra på bilen vi krockade med och insåg att jag inte "mosade" passagerarens sida, utan vid hjuhuset på hans bil.. Känns skönt att jag inte tryckte in honom, även om det inte var mitt fel...

Vi avslutade denna dag med att äta våfflor, givetvis. Mums!

En vän från huvudstaden messade igår. Vi har inte pratat på länge och hon undrade om jag skulle med på kryssning.
Förklarade hur jag mår och att jag inte törs utsätta mig för en båtresa riktigt ännu.

Hon "beklagade" mitt mående men erbjöd mig att komma upp till henne en helg. Glo på film, äta god mat (vilket hon är suverän på att laga), ta nån drink, gå härliga promenader.
Ska kolla karlns schema och boka in en helg, låter underbart!!

Nu ska jag försöka nanna på kudden

2 kommentarer:

  1. men hjälp Med bilen och jobbet och allting. Stackars dig!! Bra att du har din teskedsgumma tror jag! Stå på dig när det gäller jobbet, jag var i en liknande situation då jag oxå jobbade med barn som var sjuka. Även jag hade två dödsfall som tog mig väldigt hårt. Din empati, kunskap om livet och det du har gått igenom kommer att (längre fram) vara en tillgång för dig. Oavsett var du jobbar.
    Lita på din mage...
    O vila.
    /k

    SvaraRadera
  2. Jadu, det var lite för mycket på samma gång...

    Så du jobbar med typ samma som mig, intressant! Är du kvar eller har du bytt arbete?
    Jag ska till chefen på måndag så får vi se vad hon säger....

    SvaraRadera