onsdag 25 mars 2009

Besök på jobbet

Besökte jobbet idag efter lunch.

Tog "tjuren vid hornen" och gick till den delen av jobbet som jag inte besökt under min sjukskrivning. Det har känts mycket jobbigt att gå in där.
Det är i den delen jag jobbat med de 2 barnen som nu är änglar i himlen... Det tog emot att gå in där men jag gjorde det iaf.

Träffade först de 3 gruppledarna. Pratade givetvis först om krocken, men sen även om mitt mående. Berättade om PA-konsulten och de tyckte det lät helt sjukt...

Gick sen in längre i korridoren för att se om M var där, som hjälpte mig en hel del den dagen jag "kraschade". Hon var där och vi pratade ett bra tag, skönt.

Pratade ett tg med några andra arb.kamrater. Alla undrade när jag skulle komma tillbaka osv.
Det var jättejobbigt. Det skrek i mig när folk frågade det.
Vetskapen om att jag inte bör gå tillbaka till det jobbet, men även att jag kanske blir tvingad gav mig "fin" ångest... Kände hur jag blev olidligt varm så jag avvek från den delen av jobbet och gick till min någesånär "trygga" del av jobbet.

Vi drack te o pratade en del.
Innan jag skulle gå pratade gruppisen och jag om det nu blir så att jag blir tvingad.
Hon tror min ångest beror på att jag känner större ansvarskänsla för detta jobb och större "tryck" än om jag ska arb.träna nån annanstans. Jag tror inte det handlar om det, det handlar om att jag behöver jobba med annat.
Mitt liv är så mycket gladare nu, friskare och roligare nu.

Hursom var det jobbigt med alla frågor om när jag kommer tillbaka men jag klarade det också.
Sov gott när jag kom hem..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar