onsdag 13 maj 2009

Många känslor o funderingar

Dagarna går och jag följer med, tror jag ;)
Har haft lite svårare att sova nu i några dagar. Är rastlös, känner mig speedad och kan inte sova.. Hoppas på en god sömn nu när jag skrivit detta.

Imorgon är det nån träff m N´s klass, föräldrar och lärare för picknick och säkerligen nån brännboll eller så.
Har panik bara jag tänker på det... Det kryper i mig. AAaahhhh...

Pratade m min sambo och ibland är han bara bäst!!
"Men hjärtat, du måste ju inte vara med på vad det nu är som de hittat på"
Han har ju så rätt i det och hans ord fick mig lite lugnare. Tack o lov.

I övrigt så undrar jag vad kommunen pysslar med...
När vi hade vårt möte för typ en månad sen så skulle vi försöka få till ett möte inom en vecka. Och som sagt så har typ en månad gått och inte ett ord!?!

Mailade min chef och hon berättade att konsulten utreder min arbetsförmåga, första tanken som dyker upp är "hur kan hon göra det utan att ha träffat mig???"
Men jaja, hon vet väl vad som ska göras.

Nu har jag för mig att det inte handlade om att utreda min arbetsförmåga utan det handlade om att hitta en annan placering åt mig. Man blir ju inte klok på alla tanter och regler överallt.
Om två månder är min sjukskrivning nästan slut och vad händer då?!?!
Det kan ingen ge mig svar på.
Jag försöker att inte tänka på det för det stressar upp mig extremt.. Det kanske är det som ligger på lur och gör att jag inte kan sova??

I övrigt så är det sommarplanering på gång.
Kompisar undrar om vi vill följa m till en stuga med respektive familj. Tänkte att det kunde vara trevligt men sen helt plötsligt handlar det om 4 dagar. Det känns somen evighet när jag tänker på det.

Men så är sambon igång igen, klok som en bok "vi kan åka därifrån om det inte funkar". Bara jag tänker på den trippen så skruvar jag igång mitt inre.. Jag vill men törs jag, klarar jag det?

Det är mycket såna känslor för olika saker nu och jag funderar på om det kan vara så att jag behöver öka min dos på medicinen.. Får väl ringa farbror doktorn. ;)
Nu måste jag ge min kropp en chans att sova.
Hejsvejs..

2 kommentarer:

  1. Jag vet inte om min kommentar försvann så jag gör ett nytt försök.
    Hoppas att du fick sova i natt.
    Trevligt att höra av dig. Jag har undrat över hur du mår eftersom du inte skrivit på ett tag.
    Ang. utredningen av din arbetsförmåga så borde väl konsulten ta kontakt med dig om den saken. Jag menar att ingen annan än du kan ju avgöra vad du orkar med. Men sedan när var konsulter logiska? ;)
    Det där med sommarplanering är tillräckligt jobbigt utan att ha gått rakt in i väggen också. men som din sambo säger, om det inte funkar åker man därifrån.
    Sköt om dig!
    Kram
    Bibbi

    SvaraRadera
  2. Goa, rara Bibbi. Dina kommentarer värmer alltid :)
    Har fått sova lite bättre i 2 nätter vilket är skönt, är dock stuptrött så fort jag gör nåt..
    Håller med dig ang konsulten, särskilt m tanke på att vi aldrig träffats för dem har tydligen bytt konsult mitt i allt...

    Skriver inte lika mycket här, varför vet jag inte. Men jag tror det är för att jag mår bättre och ventilerar mig mer med min omgivning.
    Kramisar

    SvaraRadera