fredag 29 maj 2009

upp som en sol ner som en pannkaka...

Började dagen underbart med en härligt rask promenad i solen, såå skönt!

Var sen till min chef för att hon ska fylla i papper åt mig.
Fick då tid för möte nästa vecka.

Hon förvarnade mig om att det inte finns några jobb och att jag kommer bli erbjuden lön under ett visst antal månader om jag "hoppar av" min fasta tjänst.... Hur kul kändes den??
Har kontaktat facket och hoppas att de kan medverka på mötet!

Nu hoppas jag ju iof på att jag kommer in på högskolan men alla känslor bara rann över och spricker ut genom ögonen. *gråter som ett bran*

Funderar hur vissa människor kan vara anställda av kommunen utan utbildning medan bla jag med utbildning ska behöva gå från en fast tjänst.. Hur går den ekvationen ihop???

Ska iaf trösta min ledsna själ idag med ett besök till frisören.

2 kommentarer:

  1. De kan inte säga upp dig. Men du ska absolut ha facket med dig på mötet. Det är bättre om du kan få tjänsledigt för utbildning.
    Stå på dig! Det komemr att gå bra.
    Krmar
    Bibbi

    SvaraRadera
  2. De erbjuder bla de som närmar sig pension och de som ska plugga lön i ett visst antal månder för att det är så mycket övertalighet.
    Jag känner mig ju tryggare med tjnstledighet. Varför ge upp en fast tjänst?..
    Har mailat facket om läget och de kommer att vara med på mötet, tack o lov!

    Kramisar

    SvaraRadera