onsdag 27 maj 2009

va händer?

Jag funderar en hel del på vad som händer med mig efter den 19/7 när min sjukskrivning är slut...
Ska träffa chefen för att fylla i papper för nån ersättning som jag har rätt till, som facket informerade mig om. Det skulle chefen ha informerat mig om...
Det känns som de skiter i mig och min situation, precis som min arb.kamrater... Tack o lov för facket!!

Min mor fick ett sååå sött halsband fr en arbetskamrat idag. Mamma undrade varför.
Förklaringen var för att hon varit snäll och brytt sig när den tjejen gick in i väggen.
Mor tycket inte att 2 vykort, nåt telefonsamtal och nåt mail var nåt. Men jag fick henne att förstå hur stort det är! Hur mycket det betyder att nån ser en fast man inte finns där för tillfället...

I övrigt så har jag blivit beroende av långa, raska promenader innan frukost tack vare min drivande bror! Du är underbar!! *kram*
Jag trodde inte jag skulle klara promenader innan frukost eftersom jag förut inte kommit utanför dörren utan mat i magen. Nu är det sååå underbart att äta efter en lång promenad, det smakar så gott :)

Min fantasi och kreativitetsförmåga växer för var dag tror jag. :)

Har en beställning på en pall och en födelsetavla som jag pysslar med nu.
Sen ska jag täcka för ett dörrhål i vårt kök som jag avskyr. Så imorgon ska jag mäta och åka till brädgår´n.

Det känns som jag lever nu, jag trivs med nästan allt och gör sånt jag gillar.
Har ännu lite problem med telefoner ibland och om det blir för mycket folk. Men jag kan leva mycket mer normalt nu. Jag har släppt lite på kontrollen, allt måste inte göras på sekunden. Det är så skönt!

Det enda jag önskar nu är att få veta vad som händer efter sjukskrivningen.
Om jag inte får nåt svar på fredag så kommer facket ta tag i det åt mig, skönt!

Over and out, nu ska jag måla klart :)

2 kommentarer:

  1. U go girl!
    Du kan få pusha mig lite för jag har kommit in i en gymsvacka, inte likt mig och missat promenixar men det skyller jag på rövkasst väder.

    SvaraRadera
  2. Kul att du börjar må bättre och att du börjat måla mer. Du kan väl lägga ut en bild på något av dina alster? Skönt när fantasin börjar flöda igen.
    Sköt om dig.
    Kram
    Bibbi

    SvaraRadera