tisdag 11 augusti 2009

Trött på kommunen

Dagarna går och jag följer med.
Har varit väldigt besviken på min gamla arbetsgivare.

Bad att få veta summan för avgångsvederlaget inkl semesterersättning och sånt för att kunna lämna in jämkning till skatten.
Men just "vår" lönetant var på semester så jag skulle få vänta till 10/8 på att få svar och då skulle jag inte hinna söka jämkning.
Min svärmor tipsade mig att ringa en av hennes gamla arb.kamrater. Ringde dit och fick alla uppgifer på 5 minuter.
Hur svårt ska det vara att hjälpa till?? För henne var det inget problem alls.

Nu inväntar jag bara att få arbetsgivarintyg så jag kan få veta hur länge akassan anser att mina pengar ska räcka. Men återigen så får jag ju vänta på att nåns semester ska ta slut. Det är ju helt sjukt!

I övrigt så längtar jag tills skolan börjar så jag får lite egentid när tösen är där plus att vi får till lite rutiner efter en lååång sommar.
Nu ska jag fixa mig lite lchf-frukost. :)

5 kommentarer:

  1. Va dåligt att den första inte kunde kolla upp det åt dig. Dem kan bara dem vill, så är det.
    Vad är det där Ichf du skriver om?

    SvaraRadera
  2. Jadå det är en fråga om vilja att hjälpa. De förbättrar ju inte min syn på dem när de gör så här....
    Jag mailar dig ang lchf, :)

    SvaraRadera
  3. Gud vad dåligt av lönekontoret. Det är jui nte särskilt svårt att kolla upp.
    Arbetsgivarintyget ska du enligt lag ha inom en månad efter du slutat. Ligg på dem om det. A-kassan m.fl. är ursega så ju snabbare du får in pappren ju bättre.
    Kram
    Bibbi

    SvaraRadera
  4. Bibbi; jag är ju minst sagt irriterad på kommunen efter detta.. de är ju såååå sega..
    Var ner igår o frågade efter intyget eftersom käringen inte behagar svara på mina mail. Hon hade skickat iväg det till personalavdelningen och det kunde ta tid där.... Gaaaah..
    Menmen nu ligger det iaf inte hos henne..
    Kramkram

    SvaraRadera
  5. great blog post and its looking forward to reading more. Great blog. looking forward to read more.thanks for sharing this post.

    SvaraRadera